berichtje van Sjoerd - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Sjoerd Vries - WaarBenJij.nu berichtje van Sjoerd - Reisverslag uit Dhaka, Bangladesh van Sjoerd Vries - WaarBenJij.nu

berichtje van Sjoerd

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

15 April 2014 | Bangladesh, Dhaka

Zo daar zijn we weer, heb een paar drukke weken achter de rug.
We hebben 2 weken lang visite gehad van 2 monteurs uit Nederland om de boel te helpen installeren en in bedrijf te stellen, was erg leuk en ook erg gezellig, de mannen zijn nu een kleine week weg, en alles ligt in het water en draait.
En van de week (zondag) zijn er 5 (leerling) operators gekomen om even een kijkje te nemen en ze hebben een kleine rondleiding gehad, enige nadeel is van de 5 was er maar 1 die een beetje fatsoenlijk engels sprak, dat word dus nog wat!!
Verder hebben we een bamboe brug gesloopt, maar die bengalen zijn ook niet voor 1 gat te vangen en zien overal geld in dus er kwam in no time een klein bootje liggen die de mensen voor 2 taka (2 cent) overvaart naar de andere kant :-)

Verleden week zondag (6 april) zijn we naar de finale van het ICC twenty20 geweest (cricket), was ook een hele belevenis.
We zaten bovenin het stadion en hadden dus prachtig uitzicht op het hele veld.
Enige nadeel voor mij was, ik ken die regels allemaal nog niet, dus zat er soms wel eens een beetje vreemd naar te kijken.
Na de wedstrijd (india-pakistan, gewonnen door pakistan) was er een vuurwerk, niet meer normaal, duurde ruim een half uur volgens mij. (ff wat anders als afsluiting lemster week) ;-)


Oh ja van de week werd ik geroepen door 1 van die lokale jongens, boss boss, kom die boot uit, kom die boot uit, dus ik die boot uit, vroeg wat er aan de hand was, bleek er een slang in de boot te zitten, hij was nog giftig ook zeiden ze, maar die slang doet het nu niet meer :-).

Zo nu stop ik er weer ff mee, als er nog vragen zijn hoor ik het wel :-)


  • 15 April 2014 - 21:57

    JOHANNA VLIGBOUM:

    MOOIE FOTO;S SJOERD EN VOND JE HET NIET HENG MET DIE SLANG AAN BOORD.MAAR IK VIND JU VERSLAGJES MOOI OM TE LEZEN EN TE VOLGEN OK SJOERD IK HOOR WEER GR VAN KIER EN MIJ

  • 17 April 2014 - 12:24

    Gerda:

    Ik had inmiddels al verwacht dat je Bengaals kon praten ;-)
    En hier in Nederland dan ook maar aan de Cricket? Wij nu lekker lang weekend :P

  • 18 April 2014 - 13:47

    Jikke:

    Hey Pop,
    Heb je het nog een beetje naar je zin daar?
    Hier gaat alles goed!
    Heb eindelijk mijn porselein in het bekje,
    dus ik ben helemaal blij!
    De rol-jaloeziën hangen nog,
    dus je hebt goed werk geleverd :D
    Maar ik ben ook niet anders van je gewend. XD
    Wanneer kom je weer thuis? Eind mei?
    Alleen zwemmen is niks aan namelijk :D
    Dikke knuffel!

  • 11 Juni 2014 - 11:54

    Marijke (Bagger En Groenservice):

    Ha Sjoerd, wordt weer tijd voor een update hoor!
    Op de foto's lijkt het meer vuil ruimen dan baggeren :-)
    Kom je al op huis aan of gaan jullie toch langer door?
    De moesson komt er ook zo'n beetje aan toch?
    We horen weer!
    Groetjes van iedereen hier, Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bangladesh, Dhaka

Sjoerd

Nu anderhalf jaar naar Bangladesh, verspreid over 4 periodes

Actief sinds 04 Nov. 2008
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 24103

Voorgaande reizen:

26 Februari 2014 - 12 Augustus 2015

project Dhaka

15 November 2008 - 26 Maart 2009

Mijn eerste reis

30 November -0001 - 30 November -0001

2e keer indonesie

Landen bezocht: