Weer terug in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sjoerd Vries - WaarBenJij.nu Weer terug in Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sjoerd Vries - WaarBenJij.nu

Weer terug in Jakarta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sjoerd

04 Januari 2009 | Indonesië, Batavia

zo het is nu zondag 4 januari en we zijn weer veilig en wel terug gekeerd in Jakarta, vakantie was ontzettend leuk, heb me best vermaakt, alleen yokyakarta viel tegen, of eigenlijk moet ik zeggen burubodor viel tegen, STELLETJE OPLICHTERS daar!!! kwamen daar aan moesten entree betalen, helemaal niet erg maar het moet niet zo zijn dat een inwoner uit indonesie 12.500 rp moet betalen en een blanke 115.000 rp moet betalen,(da's bijna 10x zoveel) oh wat was ik kwaad, heb iedereen daar uit lopen schelden en voor alles uitgemaakt en hoop nog steeds dat die klote tempel afbrand!!!! Ok dat was burubodor, daarna naar 1 of andere plek geweest en dan moet je geblinddoekt tussen 2 bomen door lopen, nou knappe jongen die dat red, je word nl 50 mtr voor die bomen al geblinddoekt, en probeer dan maar eens recht voor uit te lopen, je komt links van de boom terecht of rechts of tegen de boom aan. maar Gusti is het na 3x gelukt, en je moet voor die tijd een wens doen en als je dan tussen die bomen doorloopt word je wens verhoord of zo, ikzelf geloof niet in die onzin dus heb het ook maar 1x geprobeert, ik kwam wel 60 mtr naast de boom uit. Heb daar ook in een becak gezeten, da's zo'n aparte fiets kun je met 2 mensen (en sommigen zitten er zelfs met de hele familie in) naast elkaar zitten en de bestuurder zit achter je en die fietst, nou dat heeft hij geweten!! en koetsjes waren daar populair, dus wij 2tjes romantisch in een koets met 2 paarden ervoor. Toen naar Bali, we sliepen in een villa in Legian, voor de mensen die er bekent zijn dat ligt tegen Kuta aan. En Kuta is net als ale badplaatsen in Spanje en Griekenland, boulevard bestaat uit hotels, restaurant, souveniers en kleding winkels, en kroegen uiteraard. Ben 1 dag naar Tanah Lot geweest, daar is 1 of andere tempel in de zee, was heel apart en heel mooi ( en normale entree prijzen). En ja hier komt die moeder, we hebben op een olifant gereden, sorry moeder dat ik je nu jaloers maak hi hi hi was ook heel apart maar heel leuk om mee te maken, verder weinig gedaan op bali, beetje van de zon en de zee genieten zeg maar. Ok dit was het dan wel weer tot de volgende keer maar weer

• 04 Januari 2009 - 10:22

Roelof De Wolde:

Sjoerd, nog een gezond en liefdevol 2009 toegewenst.

• 04 Januari 2009 - 10:41

Jikke En Xanne:

Hoi Sjoerd,
    Ik ben blij dat het goed met je gaat.
    Hier gaat het ook redelijk hoor.
    Het nieuwtje nu is dat ik met Xanne weer in Lemmer woon, dus dan weet je dat ook weer... Nee Rutger is niet mee, wij zijn uit elkaar...

Veel liefs!

• 04 Januari 2009 - 12:48

Eddy En Marleen:

allereerst van harte bedankt voor de mooie kerstkaart! wij wensen jou ook alle goeds voor het nieuwe jaar!!
    hier is't berekoud, echt nog eens zo'n ouderwetse winter. half februari hebben we met wat vrienden een huisje gehuurd in dokkum. de mannen willen vissen, maar ze kunnen zich m.i. beter inschrijven voor de elfstedentocht!
    amuseer je nog ginder en tot schrijfs.

• 04 Januari 2009 - 15:49

Gerda:

Hey poppie,

Nog de beste wensen en bedankt voor je sms-je. Hier is het op dit moment echt koud, hij geeft van de week alweer -7 aan 's-nachts dus geniet nog maar lekker van het mooie weer. We zijn met Dennie op de ijsbaan geweest en hij heeft op de slee gezeten, was erg leuk. Verder een rustige kerst en oud en nieuw gehad.
    Tot horens...

Dikke kus

Enne je moeder zal inderdaad wel erg jarloers zijn nu, haha...

• 04 Januari 2009 - 20:24

Fam Harkema.Rienk:

Hoi Sjoerd,
    Je zus zei je moet maar is ff neuzen.Maar ik lees het wel jij vermaakt je daar wel.Maak er wat van en nog de beste wensen voor 2009!!Lieve groetjes van ons,Rienk en zijn gezin

• 04 Januari 2009 - 22:26

Roelof Sukerbole:

nog de allerbeste wensen en een gezond 2009 toegewenst afz roelof.

• 06 Januari 2009 - 12:25

Rara:

Sjoerd 8 euro entree voor de Borubudur is toch niet zo veel?
    En dat de indo's veel minder betalen, tja ze verdienen daar ook veel minder. Niet boos worden, slecht voor je!

• 06 Januari 2009 - 15:41

Gerolf & Agnes:

Hey maatje. Je hebt je toch niet "te" druk gemaakt daar, dat is slecht voor je hart ? Bij jou 26 graden las ik vanochtend. In Nederland vannacht - 18 ongeveer. Erg koud dus...! We zijn al druk aan het kijken voor de junivakantie en hebben een 2-tal 4 sterrenhotels in Chersonisos op het oog ( wel 2 pers.kamers ). Hier gaan we heel binnenkort even over vergaderen ! Maar voor jou is het "echte" leven ook weer begonnen nu zeker... en ja de helft zit er voor jou alweer op.....maar zo te lezen bevalt het daar allemaal prima. Nou, heel veel groetjes uit Lemmer en tot mails, sms of hyves..

• 06 Januari 2009 - 15:43

It's ok.......

• 06 Januari 2009 - 16:15

Cassablanca:

overal word je opgelicht
    hier in nederland heb je ook van stelletjes.
    over plat branden bedoeld
    je zeker de belasting.

groet, belanda

• 08 Januari 2009 - 14:52

Hans:

goed te zien dat 't goed gaat met je,maar moet ik nog komen helpen???
    ik heb nog wat tijd over,weet alleen niet of ik half 8 haal groeten uit een mooi koud west Friesland!

• 08 Januari 2009 - 15:26

Manuela:

he sjoerd,niet mijn man op verkeerde gedachten brengen met je bier en veel vrouwen!!!!;)
    Laat eerst maar eens wat foto's zien!!
    groetjes!!!

• 08 Januari 2009 - 18:43

San En Ton:

Hee pop,zo te zien nog goed naar je zin daar in het verre oosten,maarre hoe moet dat nou,komen wij morgen naar Lemmer voor het weekend,ben je er niet!!! Moeten we al dat bier samen met de anderen opdrinken,zoo jammer mwahaha maar nie heus,tsjoch!!!

Groetjes x x x

• 09 Januari 2009 - 20:14

Annamarie En Jan:

jij mag er wel om denken dat je niet bekeerd wordt.ben blij dat de vakantie op bali leuk was.groetjes van ons.

• 11 Januari 2009 - 08:49

Andre:

Wij hebben er nog een weekje vakantie bij gekregen, maar het lijkt erop dat het weekend dooi brengt. Weten ze daar wel wat ijs is? behalve italiaans dan.
    De mazzel maar weer

• 11 Januari 2009 - 14:30

Mark:

he maatje al weer een beetje fit? hier alles goed hebben je gemist op de marathon zelf 11e geworden, maar was wel geslaagd hoor, jelle p heeft gewonnen btw gr mark

• 13 Januari 2009 - 18:14

Jan Ykema:

he sjoerd

zo te zien aan het verhaal.vermaak jij je daar wel.nou dat is alleen maar mooi .rustig aan daar en tot snel

groeten jan en cobie

• 17 Januari 2009 - 17:45

Lex:

Hadie Sjoerd,
    lees dat er overstromingen zijn daar, jullie geen last? kijk uit man hou je voeten droog!!!

• 18 Januari 2009 - 18:44

Bauke Tamminga:

je vader en moeder zijn vandaag bij ons op bezoek geweest. hebben veel over je gehoord. succes met je lief en dat je maar snel beter mag worden. ik ga je vanaf nu ook op deze site vogen. is wel geinig. wij hebben een erg gezellige dag gehad. wij hopen dat je daar nog een erg fijne tijd zult hebben. groeten, bauke en sietske uit balk.

• 19 Januari 2009 - 09:23

Gerolf:

Hey maatje... Zijn er inmiddels al weer nieuwe verhalen....? Ik heb wel gehoord dat het weer er erg slecht is, hebben jullie daar ook veel last van...?

• 20 Januari 2009 - 09:16

Gerolf:

Hey maatje wat lees ik nu... kom je vervroegd terug.. Het gaat om dit artikel; WK-skate-off: Sjoerd de Vries vervangt Wennemars

Groetjes en succes !!!